maandag 2 juni 2008

Harlingen


Harlingen, originally uploaded by Pim Rakers.


Zo een kort tussenuitje met TriMM. Een gezellig weekend en erg goed om iedereen is een beetje beter te leren kennen naast de paar uurtjes die ik er per week door breng. Ook de mooie gelegenheid om mijn nieuwe camera te leren kennen, dacht ik. Dat viel tegen. In positieve zin, want we waren zoveel onderweg en twee collega's hadden hun D200 en EOS 40D al mee. Hoe dan ook een geslaag weekend! En nu als een malle weer verder InDesignen. In Lightroom heb ik momenteel de volgende categorieën gemaakt met het aantal foto's tussen haakjes:

  • Bewerkt (10)

  • Flits in spiegel (26)

  • Feest foto's (13)

  • Zonder flits in spiegel(52)

  • Gestrekte arm (62)

  • Hand in nek (17)

  • Dames; lippen getuit (63)

  • Slaapkamer (21)

  • Woonkamer (13)

  • Zijlingseblik (86)

  • Zonnebril (10)


Sommige foto's zitten nu nog in dubbele categorieën, maar daarbij zal ik ze plaatsen in die waarbij ik ze het meest vindt passen. Susan Sontag's boek is doorgepluisd op quotes en morgen haal ik nog van Walter Benjamin bij de bieb wat boeken.
Qua drukkerijen kies ik toch gewoon voor NetZoDruk, aangezien die gewoon voor zo'n kleine oplage goedkoper zijn. Eind van deze week moet ik de layout dus helemaal klaar hebben. Dat wordt nog wel even stressen, maar ik denk dat dat wel lukt. Een stramien en plaatsing van de foto's heb ik voor mij zelf al wel bepaald dus nu is het volgens mij nog een kwestie van vol laten lopen, schuiven met de posities, volgorde en quotes en dan afwerken en aanleveren! Hopelijk krijg ik het allemaal voor elkaar... We zullen zien! Ik hoor ook net dat Roland morgen niet op school is, maar donderdag pas. Hopelijk kunnen we elkaar even treffen Roland!

Geen opmerkingen: