zondag 8 juni 2008

De Droom


De Droom, originally uploaded by Pim Rakers.

Tussen al het ge-InDesign door help ik Nicki nog met haar werkschouw van het eerste jaar die ze dinsdag heeft. Voor Hans Hovy moest ze een sculptuur maken die je belete de ruimte te verlaten. In dit geval in een stijl van een droom waarin je niet weg kunt lopen. Even snel op de AKI gefotografeerd.

Zelf ben ik momenteel aan het lezen in van alles en nog wat. Ik heb bij de bibliotheek op school boeken gehaald van Susan Sontag, Diane Arbus en nu ook Walter Benjamin. En die laatste meneer, pfoei, echt makkelijk schrijven doet hij niet, maar mooie quotes kan ik er wel uit halen. Helaas heeft hij het in zijn boeken (nog) niet zoveel over fotografie gehad, maar een paar mooie zinnen heb ik al:
"Ze wordt steeds genuanceerder, steeds moderner, en het resultaat is dat ze geen huurkazerne, geen vuilnisbelt meer kan fotograferen zonder ze te verheerlijken."
Hij heeft het verder heel erg over de politieke inslag van fotografie. Iets waar ik op dit moment niet zo heel veel aan heb, ik moet het meer algemener hebben over fotografie.

Morgen heb ik nog afspraken met Johan en hopelijk ook met Ina (als ze er is, fingerscrossed) en dinsdag met Roland, donderdag is er dan nog een 'technische doorloop' ben benieuwd wat dat precies in gaat houden. In ieder geval wil ik volgende week gaan drukken en voor de presentaties minstens één boek gebonden hebben. Ich schaffe es!