maandag 26 mei 2008

Just a day in front of the couch


Goed. Nu wordt het spannend. Vandaag even kort met Johan een paar woorden gewisseld wat betreft de planning van mijn boek. Ik had ook nog een week uitgetrokken voor proefdrukken, maar dat valt natuurlijk weg als het digitaal wordt gedrukt. Ik had alleen niet echt rekening gehouden met het boekbinden... Dom, dom, dom. Ik heb vandaag wat gemaild en gebeld naar drukkerijen en een klasgenootje die vorig jaar met een kookboek (bijna) cum laude afstudeerde (zie ook: AnastasiaDeRuyter.nl). Morgen moet ik Roland misschien nog even aan zijn jas trekken om hem wat eerste sorteringen te laten zien. Ook nog een paar quotes meer uitzoeken en dan de boeken nog zoeken van Walter Benjamin (als ik me niet in de naam vergis, Roland). Ook ga ik even bij Bonzet langs om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Drukkerij Te Sligte en Laserprint heb ik al gebeld voor een offerte. Ik kwam erachter dat mijn vorige formaat ietwat duur is (lastig uit een A3 vel halen) dus misschien dat ik hem verklein van 24x30cm naar 20x25 cm. Hardcore wil ik sowieso hebben, maar goed daarover morgen meer.

Gisteren ben ik verder gegaan met het selecteren en sorteren van alle foto's (412 stuks). Mijn god, wat is dat Adobe Lightroom een uitkomst zeg! Alles ingeladen, steekwoorden aan hangen, collecties maken, alles kan, ge-wel-dig! Zaterdag heb ik weinig gedaan, omdat het zulk mooi weer was een stuk gefietst met Nicki. Eerst naar het graf van mijn overgrootvader, opa en oma. Beetje opgeruimd, geharkt en bloemen ververst (van de struiken geplukt) en toen door naar Boekelo om daar een biertje te drinken. Thuis gekomen, maar de keuken ingedoken voor het maken van enkele van Anastasia's gerechten. Viskoekjes werden het gecombineerd met de spinazie met sesamsaus. Superlekker! En makkelijk (ook niet onbelangrijk). Maar voordat we aan de fietstocht waren begonnen liepen we per ongeluk op een rommelmartktje waar we voor drie en een halve euro een mooie oude lamp kochten (zie polaroid). Past geweldig bij de bank en de oude klok! Enfin, ons huisje wordt steeds mooier en gezelliger en completer.

Geen opmerkingen: