maandag 18 februari 2008

(RED) dot


(RED) dot, originally uploaded by Pim Rakers.


Dat is hem dan, onze laatste creatie. Wederom is toch wel redelijk duidelijk waar het hier om gaat. Zoniet, dan maakt dat ook niets uit... Wat ook nog steeds niet echt duidelijk is is mijn scriptie. Ik heb vorige week met Karin Feenstra gesproken en heb haar mijn eindexamen voorstel voorgelegd. Zij introduceerde mij een Franse kunstenares die veel fotografeerd en schrijft, maar eigenlijk is haar leven of dingen die ze doet meer het onderwerp van haar kunst.

Ze heet Sophie Calle en ik ben direct naar de bieb gegaan om wat boeken van haar te lenen. Erg interessant, want zij doet een soort van voyeurisme en volgt onwetende mensen voor een dag. Ook heeft ze een tijd lang geleefd zoals een persoon uit een boek dat een vriend van haar had geschreven. De vrouwelijke persoon in het boek is ook gebaseerd op Sophie, maar met een paar kleine toevoegingen. Zo eet deze fictieve dame af en toe een week lang iedere dag slechts een kleur. Op maandag eet ze alles oranje, dinsdag rood en zo de rest van de week nog geel, paars, groen, wit en op zondag alle kleuren met vrienden erbij. Voorlopig ben ik dus nog veel aan het lezen. Redelijk frustrerend, want ik wil toch echt wel schrijven, maar waarover weet ik ook nog niet precies. Ik heb nog geen goede onderzoeksvraag gevonden...

Morgen ga ik een dagje naar Amstedam met Nicki. In de middag heb ik met mensen van Productiehuis Melkweg-Paradiso en iedereen van het Conservatorium en de AKI (die meewerkten aan het Repro-project) een nabespreking over ons project. In de ochtend is er dan genoeg tijd voor leuke dingen. Nick wil graag het Anne Frank huis bezoeken en een de markt op het Waterlooplein en een stukje taart bij De Taart van m'n Tante. Zal gezellig worden.

Verder nog leuk nieuws op het gebied van gadgets en fotocamera's; ik krijg nog een pleur geld van de AKI en van het conservatorium. Daarmee kan ik dan (eindelijk) een digitale spiegelreflex camera kopen. Nu nog zoeken naar de goedkoopste aanbieding of set, maar duidelijk is dat het een Nikon D40X zal worden. Dan kan ik ook nog mijn oudere Nikon objectieven blijven gebruiken...

Geen opmerkingen: