vrijdag 8 februari 2008

Eva, Adam, John, Yoko, Elvis, Priscilla...

Ik ben voor mijn Hyvesportretten de laatste paar dagen flink aan het surfen geweest. Als eerste twee had ik al snel duidelijk wie ik wou hebben. Een Adam en een Eva. Maar daarna? Mogelijk plan is om verschillende van dat soort bekende paartjes te nemen. John en Yoko, Elvis en Priscilla zijn daar voorbeelden van. Dat zijn dan muzikanten maar kunstenaars paren zijn er ook (Charles & Ray Eames) of uit de wetenschap (Pierre & Marie Currie). Ik denk dat dit erg handig is om toch een soort van eenheid in het geheel te krijgen, plus dat ik allerlei mooie tweeluiken kan maken... Is er een bekend trio, behalve Kwik, Kwek en Kwak?

Verder ben ik lekker thuis aan het werken, op mijn fijne nieuwe computer met nu ook een hagelnieuwe printer en fotoscanner. Erg fijn om het allemaal nu thuis voor elkaar te hebben. Ietsje minder fijn is de kamer... Ik ben een beetje uitgekeken op het huis en was van plan om in de zomer wat anders te zoeken, maar dat is allemaal door omstandigheden wat vervroegd. Met wat geluk woon ik in maart/april in een mooi huisje met Nicki. Rustig slapen zonder knallende gang- en voordeuren in de nacht, niet wakker worden van de nagels op het parket van de hond van mijn buren. Rust. En een eigen huis. Misschien ook een boom en een beestje? Misschien gaat het nog sneller, want gisterenochtend heb ik mij bij FMT Vastgoedbeheer ingeschreven en 's middags werd ik al opgebeld of ik op gesprek wou komen...erg handig dus!

Qua begeleiding van het eindexamen staat alles nog op een laagpitje, door een griep heb ik wat afspraken misgelopen die ik nu volgende week hoop in te kunnen halen. Volgende week begint ook het Tekenlab van Roland Sips waar ik erg naar uit kijk. In overleg met Roland zijn we ook nog steeds bezig met onze panelen schilderingen... Het lag een tijdje op zijn kont, maar we zijn nu weer up and running! Momenteel werken we aan een serie van grote werken waarbij we het raster van een CMYK druk namaken met spuitbussen... Veel werk, maar errug gaaf. Een eerste test hebben we gemaakt in de neon kleuren die we hier nog hadden liggen. See for yourself!

Slip It To Me, originally uploaded by Pim Rakers.

1 opmerking:

Jeff & Richie zei

JO Pim,
lache die foto van John en yoko.

Wist je dat die door oud-akidocent cor jaring is gemaakt?
http://www.corjaring.nl/
Van hem heb ik leren fotograferen.