donderdag 27 september 2007

Gravical pictures


Gravical pictures, originally uploaded by Pim Rakers.


Bovenstaande foto is genomen op een prachtige begraafplaats op Kreta. Veel wit marmer en imposante kruizen.

Morgen hebben we een eerste bespreking met deelnemers van een nieuw project waar ik aan mee doe. Het is in samenwerking met onder andere het conservatorium hier in Enschede, maar ook met de Popacademie en de Melkweg. Doel van het project is mij (en de drie anderen van A+CD die mee doen ook) nog redelijk onduidelijk. Morgenochtend dus meer helderheid daar over. Later die dag moeten we onze huidige voortgang presenteren aan Wouter. Zelf ben ik best tevreden met die van mij. Ik heb de pinhole camera op scherp staan met een Ilford 50 ASA rolletje en ook een tiental foto's reeds geschoten. Daarvan direct opgeschreven hoelang de sluitertijd was en ook waar... trial and error dus! Ik heb de cd hoes voor de Golden Receivers afgemaakt en deze is maandag compleet klaar om te drukken (1000 stuks!), typografie die ik daar heb gebruikt wil ik ook gebruiken voor een font. Een ander font heb ik wel bijna af, alle Illustrator bestanden zijn klaar, maar alleen de onderkast letters moet ik nog in het bestand invoeren:

Normazur, originally uploaded by Pim Rakers.



Voor de loodzet workshop hebben we laatst ook eens even rond de tafel gezeten en na de Istanbul trip hebben we een eerste meeting. Het idee is om ieder voor zich twee gedichten te drukken, mogelijk ook illustraties erbij maken, maar dat kan later ook nog. De gedichten mag je zelf schrijven maar het mogen ook bestaande zijn. Doel is eigenlijk om een mooie bladspiegel te creeeren. Van al die gedichten maken we dan een mooi boek die we natuurlijk in oplage maken. Zelf heb ik al wel wat gedichten uitgekozen van een van mijn favoriete dichters, Ruben van Gogh. Welke gedichten precies weet ik nog niet... hij heeft er genoeg. Ik heb al eens eerder wat met zijn gedicht gedaan. Dat was twee jaar geleden voor een opdracht van Bas Könning, met het volgende resultaat:

Geen opmerkingen: