dinsdag 15 januari 2008

Portretten

Daar was het dan ineens. Aan tafel bij Roland maakte ik mijn eigen afstudeer plan terwijl ik het uitsprak. Nu nog het format verfijnen en afronden, maar het komt nu al echt ergens. Ik sprak er gisteren met Johan over, maar hij vondt dat ik al meer tests zou moeten hebben dus gisteravond heb ik een Hyves profiel uitgezocht van iemand die ik niet ken.
Idee is namelijk om portretten te gaan maken van mensen die ik niet ken. Daarbij baseer ik mij op alles wat ik van diegene op internet kan vinden, beginnend bij hun hyves pagina. Wie wordt dan de eerste? Adam en Eva waren de eerste mensen, laat ik dan ook met een Adam en een Eva beginnen. Bij het textblokje om leden op te zoeken staat als voorbeeld 'Eva Haarlem'. Dat komt goed uit! Dan neem ik een Eva uit Haarlem. Na dat ingetikt te hebben krijg ik een lijst van alle meisjes, dames, vrouwen die Eva heten en in Haarlem wonen. Allemaal geopend. 'Fuck, 9 van de 10 ken ik ook nog via via' en 'nee, laten waar maar een Eva nemen van 16 jaar of ouder'. Enfin, uiteindelijk heb ik een Eva gevonden en het is indrukwekkend wat je allemaal over iemand op internet kan vinden alleen al via een hyves pagina.

Verder heb ik nog een bult foto's afgedrukt in de Doka voor donderdag. Best interessant en mooi om te doen. Zit je drie jaar op de AKI, heb ik nog geen een keer die Doka gebruikt! Middelformaat foto's afgedrukt, pinhole foto's en nog een paar contactafdrukken gemaakt van oude negatieven van mijn opa als klein jongetje ergens in Enschede op een hoek van de Bilderdijkstraat.

Geen opmerkingen: